Een betrouwbare, overzichtelijke financiële administratie is een noodzaak voor elk modern bedrijf. Fiscale wet- en regelgeving wordt steeds strenger en complexer. Ondertussen is de maatschappelijke roep om transparantie en betrouwbaarheid groter dan ooit. Juist daaraan ontbreekt het nog wel eens in de boekhouding van organisaties.
Een professionele boekhouding biedt talloze voordelen. U bespaart er sowieso tijd en kosten mee. Een heldere administratie heeft ook voorspellende, strategische waarde, bijvoorbeeld ten aanzien van verkoopprognoses en prestaties ten opzichte van concurrenten. Bij Slenema & Aalders draait het niet enkel om de financiële verslaglegging. Naast de zorg voor een sluitende boekhouding staat het kantoor ondernemers bij met adviezen en service op allerlei gebied. Van bedrijfsovername tot de keuze van een automatiseringspakket.
Zodra we voor u aan de slag gaan, starten we met een intakegesprek. Daarin stellen we eerst samen met u uw informatiebehoefte vast. Vervolgens richten we uw administratie in en leggen we vast welke zaken wij oppakken en wat u zelf doet. Wij richten uw financiële administratie altijd zoveel mogelijk geautomatiseerd in. Inkoop– en verkoopfacturen verwerken we bijvoorbeeld digitaal; uw bankafschriften verwerken wij digitaal. Het is mogelijk om uw gegevens te zien op uw eigen online dashboard. Zo heeft u binnen een paar muisklikken betrouwbaar inzicht in uw financiële situatie.
Er is in de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling in het digitaliseren van gegevensdragers en financiële- en administratieve vastlegging geweest en deze ontwikkeling is nog steeds gaande. Het is dan ook zaak gebruik te maken van deze ontwikkeling en al dan niet in fasen afscheid te nemen van de papieren administratieve rompslomp.
Bij Slenema & Aalders Belastingadviseurs en Accountants hebben wij veel tijd besteed aan deze ontwikkeling en met een zekere trots kunnen we stellen dat we er op dit moment klaar voor zijn om ondernemers te adviseren en ondersteunen naar het digitale tijdperk. De papieren factuur bestaat straks niet meer. Wij hebben kennis van de meest gerenommeerde boekhoudprogramma’s. Uw bankrekeningen van o.a. ABN-AMRO, ING en Rabobank koppelen wij hier aan, zodat deze iedere nacht automatisch alle mutaties doorgeven. Alle inkomende en uitgaande facturen scant u en stuurt u naar een speciaal e-mailadres. Ons systeem analyseert deze ontvangen facturen en boekt ze in ons zelflerende boekhoudsysteem aan de hand van herkende namen, bankrekeningnummer of bijvoorbeeld het Kamer van Koophandel-nummer. De bankbetalingen worden automatisch gematched met de openstaande verkoopfacturen of de gescande inkoopfacturen. Natuurlijk controleren wij op een efficiënte manier de automatische boekingen. De noodzakelijke wijzigingen op de overige boekingen zijn beperkt.
Digitalisering brengt een zekere mate van discipline met zich mee en daar moet je als ondernemer wel bewust van zijn. Werken met de “schoenendoos is dan ook echt verleden tijd”.
Tevens vinden wij het ook prima om de administratie in een tasje bij de klant op te halen. Dat is ook de kracht van ons kantoor in de regio; dicht bij de onderneming en de mens achter de onderneming. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Wij nemen u de zorgen van de salarisverplichtingen uit handen. Periodiek stellen wij dan de bruto-netto berekeningen op. U ontvangt van ons digitaal de salarisspecificaties met een overzicht van de te betalen nettolonen en verzorgen voor u de aangifte loonheffingen. Indien u dat wenst melden wij uw personeel aan bij uw pensioenfonds.